Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

miercuri, 3 februarie 2010

Autodiversificare - ziua 5

Pranzul

Descoperirile zilei: sfecla rosie, patrunjelul si mararul si mango

Noutatile sunt si pentru mine, nu numai pentru Filip. Am vrut sa-i dau sfecla rosie, o sursa importanta de fier si calciu.

Noi folosim sfecla doar pentru suc, dar pentru Filip vroiam bucati pe care sa le poata apuca el cu manutele.

Asa ca am fiert-o in speranta ca se va inmuia suficient. Dupa 3-4 ore de fiert inca nu era destul de moale. Am oprit doua bucati mai moi ca sa i le dau asa, iar cu celelalte am incercat sa fac un fel de chiftelute. Le-am bagat la mixer, impreuna cu patrunjel si marar proaspat si un strop de ulei de masline si le-am maruntit. Am adaugat mamaliga de mei ca sa le lege, doar ca nu le-a legat. Probabil ar fi trebuit sa le bag si la cuptor sau sa adaug un galbenus, dar e devreme pentru el. I le-am pus pe tavita asa, fara alta preparare termica.

Asadar, pe tavita lui Filip astazi au fost: bucatele de sfecla rosie fiarta, chiftelute de sfecla. Mai tarziu, ca un fel 2, legumele de ieri, iar la desert bucatele de mango.

Din bucatelele de sfecla a supt cu indarjire. Se mai stramba din cand in cand dar le cauta iar. A supt-moflait si mazga de sfecla cu gust nou de verdeata. A redescoperit incantat avocado, albitura si brocoli, care par preferate.

Iar la final, dulcea revelatie: mango. I-am dat bucati alungite de fruct bine copt care in gurita lui aratau ca o lunga limbuta. A supt mult din ele, am fi putut sa-l lasam acolo la masa inca o ora. Sunt putin alunecoase si le mai pierdea, dar gasea repede o alta bucata.

Masa a durat ceva mai mult, cred ca am depasit 30 de min. Chiar inainte sa ne asezam la masa a papat laptic, asa ca nu-i era foame si s-a delectat cu noile gusturi si texturi.

Diversificarea pe luni

Surse de nutrienti

2 comentarii:

  1. ma gandeam si eu la sfecla rosie, dar coapta, oare nu se face mai molicica? nush.
    bravo, vad ca mergeti bine, pupici! :*

    RăspundețiȘtergere