Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

duminică, 21 februarie 2010

Tara Lui Panadol

Bucuresti, 19-20 feb, 17 grade C, temperatuta normala pentru luna aprilie la sfarsitul unei ierni normale, cu zapada si tot tacamul.

Parcul Drumul Taberei: copii acoperiti de cate 2 caciuli groase, costumase de fas, fulare pe nasuc , iar pe ei au paturele sau acoperitoarele de zapada ale carucioarelor. Par veniti din Alaska.

Dupa o iarna in care am impartit parcul cu prietena noastra Olguta si vreo 10-15 caini vagabonzi, au rasarit brusc cam 100 de copii in carucioare (plus altii mai maricei), ceea ce inseamna cam 200 de parinti, adica vreo 100 de surse de fum de tigara. Parcul find mic, fumul de tigara de simte peste tot. Plamanasii bebelusilor se umplu treptat, dar sigur de nicotina. Dar poate de-asta le pun parintii fularele pe nas.

Iesim si noi la plimbare, incercam sa ne bucuram de soare. Trecem mai intai prin mocirla de langa bloc si de pe trotuar incercand sa ocolim rahatii de caine. Carutul avanseaza greu, eu imi hidratez picioarele. Traversam spre parc si aud primul glas zglobiu de mamica iesita din barlog :fara caciulita?" Ma uit la ea, n-am mai vazut-o prin parc, copilul din carut nu e chiar nou-nascut. Aceeasi intrebare stupida am auzit-o doua zile intregi de la tot felul de parinti si ne-parinti. Incerc sa ma fac ca nu-i aud, dar ei nu se lasa, striga intrebarea in continuare. In carucioare, copiii lor stau nemiscati din cauza hainelor groase, cu ochisorii inchisi spre soare si asuda. Sunt curioasa cat Panadol se va cumpara in zilele urmatoare? Cati parinti se vor plange de vremea schimbatoare si de "soarele cu dinti"? Peste numai 2-3 ani copiii acestia vor intra la gradinite. Vor iesi dimineata la 7 din casa pe aer rece, fara teancul de paturele pe ei. Atunci parintii se vor plange ca-s virusi in gradinite. Or fi si virusi, dar si prea multi copii infofoliti. Iar rafturile de Panadol se golesc rapid din orice farmacie.

Daca Panadol ar vrea sa-si faca o campanie de marketing, ar fi suficient sa mearga in parcuri primavara si toamna si sa dea caciulite gratis. Parintii ar fi incantati sa primeasca noi caciulite.

Tot din Tara lui Panadol imi amintesc o zi frumoasa de octombrie cu 27 de grade C. Eu eram in maiou, Filip era in maneca scurta si cu piciorusele goale, lumea in jurul nostru cu haine de iarna, iar bebelusii abia se distingeau pe sub straturile de textile. S-a vandut bine Panadolul sezonul asta!

Vara in Tara lui Panadol: era august, vreo 30 de grade C, in parc erau bebelusi nou-nascuti imbracati gros, cu paturele pe ei, caciulite si tot ce se poate. Mamicile ii leganau tinandu-i pe burtica, "leganatul de colici". Eu cred ca jumatate din cazurile de colici sunt de fapt supraincalziri, cand bebelusii urla disperati de caldura, iar mamicile le mai pun ceva cald pe burtica. Dar, in final, pe toti ii salveaza Panadol!

4 comentarii:

  1. Cind am citit acest post am simtit ca un ochi plinge si unul ride. Ride de indeminarea cu care asezi pe pagina cuvintele si construiesti dintr-o situatie nu foarte placuta, una ilara, iar celalalt plinge pentru ca au trecut douazeci si ceva de ani de la Revolutie si parca ne prostim in loc sa ne desteptam. Urasc vociferarile si invadarea spatiului personal, atitudine ce se regaseste din plin in concetatenii nostri.
    Iti adimir veleitatile de mamica iar Filip e un piticut super, super norocos cu asa parinti. So, foloseste din plin butonul "Ignore" de fiecare data cind te vei lovi de astfel de persoane.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar asa este! In fiecare zi(cu soare) in parc se gaseste cineva care sa intrebe de caciulita, chiar daca este foarte cald. In Anglia erau copii fara caciuli si la 5 grade si era perfect normal. Si nu am vazut pe nimeni sa se duca din senin la parinti si sa-i intrebe de caciulita sau sa le zica sa mai puna o paturica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu stiu cat de cald si cat de infofoliti sunt bebelusii, dar sincer, si eu ii pun Dariei asa o chipiuta de multe ori, chiar daca o imbrc mai lejer. Caldura corpului prin cap se pierde cel mai repede, asa ca degeaba e imbracat daca are capul descoperit.. ii e frig. Nici infofoliti sa transpire ca mai rau e.. asa raceste. Si depinde si de genele fiecaruia, cum si cat suporta frigul.
    La 5° fie oriunde in lume mi se pare oarecum stupid sa lasi copilul fara caciuloa "ca sa se caleasca", dar fiecare decide.

    RăspundețiȘtergere
  4. No offence, Dahnah, dar eu nu stiu de unde vine asta cu pierdutul caldurii corpului prin cap. Noi ne-am plimbat fara caciulita pana la 8 grade si Filip nu avea urechile sau fata reci, mai degraba mainile si picioarele (desi nu erau descoperite). Si mie, daca mi-e frig, simt la maini, picioare, spate, nu la cap.

    RăspundețiȘtergere