Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

miercuri, 24 februarie 2010

Darurile Postului

Stau asa ca taurasul fericit si rumeg tot felul de idei si ajung la niste concluzii ... Cum stiu ca prietena Kiti le-ar foarte aprecia si nu se mai instaleaza odata fixul in Irlanda, pun mana si le scriu pe blog, ca acum am unde.

Suntem in a doua saptamana a Postului Mare. De fiecare data in post descoperim tot felul de lucruri pozitive si ne bucuram de ele:

1. Desi nu ne propunem, intotdeauna in post slabim:

  • Untul de castane si untul verde (avocado) ingrasa mai putin fata de untul din lapte de vaca.

  • Bautura de roscove (carob), cu care inlocuim cafeaua si cacaua nu are nevoie de indulcire cu miere sau zahar (Un bun prieten si fin mi-a spus odata ca daca vreau sa fie postul post, sa renunt la ce mi-e mai greu, in cazul meu cafeaua si ciocolata)

  • S-a redus micul dejun. Laptele vegetal, desi mai sanatos, este mai putin gustos, deci micsoram portia de cereale. Din nou, indulcirea scade, nu mai e nevoie decat de un strop de miere.

2. Crestem aportul de fier, proteine, calciu, vitamine (leguminoasele sunt cea mai bogata sursa de fier si proteine, legumele crude si sucul facut din ele sunt bogate in calciu, fructele, cu care inlocuim dulciurile, sunt bogate in vitamine).

3. Eliminam complet chimicalele si E-urile din alimentatie. Fara prajiturele, ciocolata, peste semi-preparat.

4. Ca o concluzie la randurile de mai sus, mancam mai sanatos.

5. Prin urmare si laptele matern este mai sanatos.

6. Nu-i facem pofta lui bebe cu ceea ce mancam noi. Pentru ca lui nu i-am introdus inca lactatele in diversificare, putem sa ne bucuram de meniu comun sau asemanator.

7. Am observat ca daca ne dorim ceva la sfarsitul postului ni se intampla din senin.

6 comentarii:

  1. Si eu tot la cafea renunt cel mai greu, parca e mai usor sa renunti la mancare, dar dimineata fara cafea...iti vine sa te culci la loc :) Un alt inlocuitor bun e Inka sau ceaiul negru.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu renunt cel mai greu la lactate. By the way - unde gasesti laptele vegetal (exceptand laptele de soia, altul n-am mai vazut in magazine)? Dar untul de castane?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu iau de la dm lapte de orez si de ovaz, ambele bio, de la un plafar lapte de migdale, tot bio, dar mai scump. Am citit ca se poate face si in casa. Am mai descoperit ca daca pasez banana si o amestec su apa iese o bautura delicioasa. Untul de castane il iau din Real, din frigiderele cu fructe congelate. L-am vazut si in Cora parca.

    RăspundețiȘtergere
  4. da, aveam eu reteta de lapte de migdale, se poate face in casa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de informatii. O sa trecem mai des pe la DM. Intre timp am descoperit reteta de lapte din orez. Dahnah, cum e reteta de lapte de migdale?

    RăspundețiȘtergere
  6. Lapte de migdale: 100 gr migdale, 1 l apa calduta, 2 linguri de miere. Migdalele se pun in blender impreuna cu mierea si 100 ml apa. Se mixeaza bine. Se toarna lichidul intr-un vas, se adauga si restul de apa si se amesteca bine. Reteta din Elena Pridie, "Copilul vegetarian"

    RăspundețiȘtergere