Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

sâmbătă, 1 mai 2010

9 luni

Daca ar fi fost acestea cele 9 luni de sarcina, ar fi fost 9 luni de ...

- vitamine maternity fara E-uri - Calivita new life si capsule de omega 3 din ulei de in
- toate zilele de post tinute fara grija. Alimentele de post sunt perfecte pentru gravide si mame care alapteaza.
- consum redus de lactate. In mod paradoxal, lactatele pot duce la scaderea calciului din organism si mai putin la crestere
- cat mai putine controale si teste medicale
- lectura Dr Spock. De acolo chiar am invatat lucruri utile!
- multe plimbari (ceea ce am si facut in sarcina) Se spune ca ajuta la nastere!
- asteptare a nasterii fara nici o grija. As ignora linistita sfaturile binevoitoare si pe medicul cu agenda incarcata
- alegere a unei maternitati private pentru o nastere cat mai naturala
- documentare pe tema vaccinurilor si luarea unei decizii informate
- documentare pe tema alaptarii
- citit cat mai mult despre attachment parenting
- invatare a tehnicilor de prim ajutor pentru copii
- alegere a hainutelor potrivite pentru bebe
- cautare de produse naturale de igiena a bebelusului: sampon, sapun, detergent pentru hainute.
- alegere a orasului potrivit in care sa-l crestem pe bebe (Bucurestiul n-ar mai fi o optiune)

Apoi...
- as cumpara din timp scaun auto si l-as folosi chiar de la iesirea din maternitate
- as cumpara sau face un wrap si as invata sa-l folosesc
- as cumpara exact acelasi carut -un no name foarte usor de manevrat
- nu as cumpara patut. Somnul cu bebe este placut si benefic.
- as alege jucarii de lemn in loc de plastic ca sa poluez mai putin natura.

Iar dupa nastere...
- as sti ca nu vreau ca bebe sa fie vaccinat si ca vaccinurile gratuite nu sunt obligatorii
- nu as cumpara nici un medicament "profilactic" sau "cosmetic" pentru bebe: bepanten, baneocin, siropele cu E-uri, supozitoare, etc.
- i-as ingriji buricutul doar prin tamponare cu betadina dupa baita
- nu mi-as face nici o grija in privinta alaptarii (nu exista prea des, prea mult/putin, nu se satura, ci doar legende ca sa-si bage si unii coada)
- nu as lasa pediatra sa se atinga de putzi. Nu avem nevoie de decalotare!
- probabil am incepe diversificarea dupa 6 luni. Mii de ani copiii au fost alaptati exclusiv un an sau chiar doi. Diversificarea este rezultatul industrializarii si a femeii salariate care nu mai are timp sa alapteze
- l-as imbraca pe bebe exact ca pe mine, fara nici o caciulita sau paturica in plus si l-as scoate afara in fiecare zi, indiferent de vreme. Am facut asta 9 luni si acum am un copil sanatos, care nu a luat nici un medicament.
- mi-as face un blog.





10 comentarii:

  1. de ce consumul de lacatate duce la scaderea calciului? n-am citt despre asta.

    am mai auzit unele mamici ca nu vor bepanthen, ce are? e un acid pantotenic din cate imi amintesc ca zicea cand l-am cumparat. Stiu ca intr-o vreme luam calciu pantotenic pt par.. prin liceu, asa. noi am folosit un tub.

    sa stii ca au l-am cam ignorat pe Dr Spock, dar imi pare ca e tare buna cartea aia a lui, asa-i?

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina lista, in mare sunt de acord cu tine. As scoate carutul de tot :) si cred ca merge si fara nici un fel de vitamine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dahnah, din ce am citit eu pana acum (adica in cel putin 3 surse :D, printre care si Dr Spock), calciul din lactate se pirde cel mai usor din organism, iar la popoarele mari consumatoare de lactate este frecvent intalnita osteoporoza. Mai mult, am citit de curand ca din cauza acestei eliminari de calciu, apare nisipul la rinichi. Eu am constat mai intai "pe pielea mea" si a lui Filip. In sarcina am consumat multe lactate si n-am facut decat sa-mi cresc colesterolul, calcemia era la limita inferioara, iar imediat dupa nastere a treuit sa-i dau calciu gluconic lui Filip, la recomandarea a 3 pediatri.

    RăspundețiȘtergere
  4. Noua ne-a recomandat pediatra bepanthen "preventiv" ca sa nu apara iritatii. L-am cumparat, dar nu l-am folosit. Dintre bepanthen si ulei de masline comestibil, aleg uleiul, e cu siguranta mult mai sanatos si are aceleasi efecte. Unguentul are excipienti, E-uri, parabeni si alte substante care, zic eu, nu au ce cauta pe pielea unul bebelus de 3-4 kg.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, multumesc!

    Noi am folosit totusi carutul pentru somn in parc (nu avem curte), pentru cumparaturi (n-as putea sa-l car si pe bebe si sacosele), iar acum pentru plaja (ca sa ducem bagajele). Iarna, de asemenea a fost foarte util cand ne plimbam prin nameti sau pe gheata. Daca l-as fi avut pe bebe pe mine, mi-ar fi fost teama sa nu alunec.

    In ceea ce priveste vitaminele m-am gandit si eu deseori ca poate e chiar mai sanatos fara. Parintele Arsenie spunea ca femeia gravida sa nu ia nici o pastila.

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani sanatosi si fericti, Filip!
    Scuze de intarziere.

    In discutie nu ma bag, :P... toate listele astea sunt asa de personale. Niciodata nu cred ca se potrivesc in totalitate toate.

    happy mum, sa stii ca dr spock (dupa a carui carte am crescut si eu mijlocia) a avut niste reflectii si retractii destul de mari inainte de a muri. Asta sa vezi ca se mai razgandesc si ei, nu-i batut in cuie. Ok, am zis prea mult deja. :)

    La multi ani, Filip scump!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumim, mqqm! La multi ani si voua astazi!

    Interesant ce scrii despre dr Spock. Unde sa citesc si eu despre aceste reflectii ale lui? Oare sunt pe net? O sa caut.

    Ma gandesc ca omul a murit la 88 de ani, e posibil sa fi fost usor incoerent la varsta aia.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am citit in cartea de psihologie de-a 12 a paulului anul trecut. Dar stia si sotul meu de altundeva, sigur gasesti pe undeva.

    RăspundețiȘtergere
  9. ...ce bine mi-ar fi prins informatiile astea acum aproape 3 ani! m-ar fi scutit de multe griji si nopti nedormite. Am incercat sa fac totul ca la carte, sa-i fac un program de alaptat, bebelusului, asa cum am primit indicatii in maternitate si asta ne-a adus multe neplaceri, un bebe mereu flamand, pana ce m-am hotarat, in mai putin de 2 saptamani, sa-l alptez cand imi cere el si exclusiv la san. Din acel moment Matei devenit linistit, fericit si nedezlipit de sanul meu pana la 1,9 ani. Diversificarea am inceput-o dupa implinirea a sase lunite.

    Dormitul cu Matei fost si este cea mai mare bucuria mea si a lui de vreme ce adormea imediat ce se satura la san, iar incercarile de a urma sfaturile gen "invata-l sa adoarma singur, nu ne aduceau decat nopti de chin si noua si micutului Matei.
    Din momentul in care am decis sa fac asa cum simt eu si cum "imi cerea" Matei, toata viata noastra s-a schimbat - domnea in casa armonia, linistea si pacea, fara intrebari is cautari despre "cum trebuie", ci "cum e cel mai bine pentru Matei".

    ..si, da lactatele scad calcemia si in general cei care consuma lactate sufera de osteoporoza. Calciul se gaseste in legumele veri, in salata verde.(daca imi dati voie, vaca nu mananca lapte sa dea lapte, mananca verdeata - stiu ca nu suna bine, darse poate explica stintific), apoi vitaminele in sarcina, daca sunt carente desigur, dar eu am trecut printr-o experineta cu Matei si cred din tot sufletul ca numai marturisirea si imartasirea este cel mai bun medicament pentru mamica si pentru copil! se vindeca totul pana la nivel celular! eu nu ma indoiesc de asta!
    Foarte bun postul acesta! Felicitari!
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc, Maria, foarte frumos mesajul tau. Si voi tot fara lactate?
    Cu vitaminele si eu am un dubiu si acum, inca mai iau pentru ca alaptez, unele mai putin concentrate. Probabil ca varianta cea mai sanatoasa este fara nici un hap, cum spune parintele Arsenie Boca despre femeia gravida. Voi ce experienta ati avut? Legata de vitamine?

    RăspundețiȘtergere