Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

joi, 4 martie 2010

Biscuiti de casa 7 luni

Am optimizat reteta de biscuiti pentru 6 luni si am obtinut biscuitii de bebe de 7 luni.

125 gr faina de ovaz, 125 gr faina de orez, 50 gr faina de mei, 2 linguri ulei de masline, 125 ml suc de portocale (sau alt suc sau lapte matern), 3-4 lingurite unt de castane si vreo 2 lingurite pudra de roscove / carob.

Timp de lucru: aprox 20 de min, timp de coacere, tot vreo 20 de min la foc mic.

Untul de castane se face prin fierberea catorva castane (40 min -o ora), decojirea si pasarea lor. Noi am amestecat cu putin ulei de seminte de in, se poate cu orice ulei sau apa. Se pastreaza in frigider.

Asadar, am amestecat si framantat putin toate ingredentele pana s-a luat coca usor de pe degete, am intins o foaie cu paharul si am decupat forme - cerculete si dreptunghiuri. Le-am pus pe hartie de copt in tava si le-am bagat la cuptor. Se pastreaza in pungi, hartie, ca sa nu se intareasca.

Daca se intaresc totusi se baga la aburitor programul scurt de incalzire si se fragezesc.

Filip a papat la micul dejun, ii plac, inghite cate putin, dar cu siguranta sunt muuult mai interesanti decat cerealele cremoase pe care i le dadeam dimineata.

Roscovele si untul de castane indulcesc.

Multumesc mamicii lui Eric pentru ideea cu sucul de portocale si mamicii lui Daris pentru ideea cu lapticul matern! Mai avem de incercat cu banana si cu scortisoara!

3 comentarii:

  1. o sa incerc si eu cu ulei de masline si unt (normal ca nu am castane) caci din reteta ce o faceam eu ieseau prea tari, e nevoie de un pic de grasime ca sa se fragezeasca. merci pt tips :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare happy-mami!
    Incep prin a marturisi ca sunt o "cititoare" fidela a blogului tau. Imi plac scrierile tale cu note de ironie si umor, stilul de viata relaxat si altruist si ma delectez cu nazdravaniile lui Filip...
    Zmeurica mea scumpa, un baietel cu 2 saptamani mai mare decat Filip, nu este fan BLW, dar eu mai insist si de aceea as vrea sa incerc reteta ta de biscuiti. Nu stiu insa de unde as putea cumpara fainurile de ovaz, orez, mei si pudra de roscove...sa incerc la plafar sau in magazine cu produse bio?

    Salutari din Constanta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Heei, salutare, Monica! Imi pare rau ca vad asa tarziu mesajul tau! Da, eu iau ingredientele de la un plafar din piata, dar cred ca se gasesc in mai toate. Poate ne vedem in Constanta ca va da caldura. Noi planuim o sedere mai lunguta pe acolo. Unde-l plimbi pe zmeurel?

    RăspundețiȘtergere