Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

sâmbătă, 16 ianuarie 2010

De prin ianuarie

Cu un lucru tot s-a inselat Dr Spock. Scrie in cartea lui ca bebelusii nu invata niciodata sa nu miste picioarele cand li se schimba scutecul. Ei, bine, lui Filip chiar ii place acest moment! Sta cumintele, misca manutele incantat, de parca m-ar ajuta sau mi-ar explica ceva, se uita cu ochisori dulci si misca din buzite. Cand e murdarel, mergem la baie si il spal in chiuveta, moment si mai placut, cand sta la fel de linistit si ma lasa sa-mi fac treaba. Ar sta acolo in chiuveta minute in sir, uitandu-se in gol si savurand jetul de apa calda. Daca o zi il schimba tati de kk, mi se face dor sa-l schimb si eu si abia astept sa vina urmatoarea zi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Luna asta a fost vreme prietenoasa. Deja a trecut jumatate de luna si nu am avut zapada. Nu a mai nins dinainte de Craciun. Temperaturi pozitive, in general intre 4-7 grade, dar ne-am bucurat si de 16-18 grade in weekendul de dupa Boboteaza, cand ne-am plimbat fericiti imbracati de toamna si fara caciulita. Apropo de caciulita, pana acum am purtat doar fesulete de bumbac, unul simplu, altul dublu. In casa avem in jur de 19-20 de grade ziua (vreo 10-15 grade cand venim de afara pt ca lasam mereu geamurile larg deschise) si 17-18 grade noaptea. Caloriferele stau mai mult inchise (dar platim intretinerea full).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vreme prietenoasa am zis? Iaca, s-a schimbat de pe o zi pe alta. Azi au fost 0 grade si a fulguit putin, atat cat sa aiba tati de razuit geamurile de la masina. De maine (18 ian) vom avea temperaturi negative si probabil zapada. Iar ramanem singurei in parc!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ianuarie. Ultima luna in care Filip e bebe sugar, ultima luna in care ne permitem sa nu ne facem nici un program. De la 1 februarie Filip va fi copilas mare, va papa mancarica, va sta mai putin la tzitzi, va descoperi atatea gusturi noi si atatea texturi, iar mami isi va planifica intotdeauna ce si cum va arata mancarica lui Filip. Imi place atat de mult perioada asta in care e bebe, incat as amana diversificarea pana la 9. Ma consolez cu ideea ca lasandu-l pe el sa aleaga cat si ce va manca din ce-i voi pune pe masa, va dura o vreme pana se va satura din noua alimentatie si baza va ramane tot tzitzi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sambata seara, adica pe 16 ian, am facut prima oara baie amandoi: mami si bebe. A fost foarte relaxant si fun. Apa multa, ratustele se plimbau in voie in jurul nostru, Filip se simtea in siguranta in brate la mami si se intindea in toate directiile dupa cum avea chef. Cred ca vom repeta experienta. Mai ales ca asa se bucura si mami de o baie, fata de dusurile rapide din fiecare seara.

3 comentarii:

  1. Nu fi trista, Daris desi papa si solide, sa stii ca nu face diferenta intre tzitzi de acum si inainte de 6 luni, tot in acelasi ritm, mai mult chiar noaptea... asa ca te mai bucuri mult. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. In primele luni solidele sunt complementare, ideal e sa nu se reduca deloc inca laptele, se ofera intre mesele de lapte, nu de foame, ci de experimentare. Laptele e singurul care ii va asigura nutritia asa cum trebuie. Probabil dupa 8-9 luni sa inceapa sa ceara lapte mai rar. Dar o sa vezi tu cum merge la voi. La noi, nici o schimbare. Pup!

    Asa si pepitul in chiuveta. Trebuie sa fiu atenta, a invatat sa "regleze" apa si era sa se oparasca... daca isi da niste apa ca gheata nu ma stresez. :))

    RăspundețiȘtergere