Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

luni, 7 iunie 2010

Viata in compound

De 3 zile ne-am mutat in Jelaiah, un cartier ca un sat cu case noi si mari, dar fara garduri, in care locuiesc expati europeni si orientali. In fata fiecarei case vezi cate o masa cu scaune sau cate un balansoar, un leagan sau 2-3 biciclete de copii. Pentru inceput, la fereastra mare de la bucatarie se deruleaza un adevarat mic spectacol al cotidianului:

- trec doua orientale acoperite din cap pana in picioare (dar cu fata libera), iar la 10 min dupa trece o europeanca in costum de baie din doua piese pe bicicleata
- pe la pranz trec niste frantuzoaice tunse scurt spre piscina. Eu credeam ca se trezesc tarziu,tati zice ca sunt profesoare si la 12 termina programul
- de la 3 incep sa curga masinile. Aici toata lumea termina jobul la 2.30, maxim 3, iar cei mai intarziati ajung la 3.30, hai 4.30 daca au de trecut pe la cateva magazine in drum.
- incerc sa-mi dau seama cati copii au vecinii de peste drum. (unii musulmani, altii indieni). De fiecare data cand termin numaratoarea, mai apar 2.
(De cand am venit in Doha am vazut un singur cuplu fara copii, cred ca erau localnici proaspat casatoriti. In rest, toata lumea are copii, cate 2, 3 sau 4. Oricum acel cuplu mi-a atras privirea in mall.)

- ziua vad europence imbracate de plaja trecand spre piscina. Noi ziua am iesit doar pe langa casa pana acum
- dupa amiaza (pe la 4), cand vine tati, iesim la balaceala si apoi la plimbare prin compound. E racoare seara, 28-30 de grade. Acum e 9 si baietii sunt inca afara
- e liniste, din cand in cand se aud rasete de copii, ziua pasarele cantand, seara pisici miorland si cam atat
- exista si un teren de tenis, de obicei gol, in seara asta am vazut niste copii luand lectii
- la gym chiar nu e nimeni. M-as duce eu, dar cu cine sa se joace Filip? Poate o sa incercam seara cand suntem toti 3

- imi place ca pot sa ies oricand afara, trebuie doar sa deschid usa la living, fara pregatiri, fara carut
- daca vrem sa iesim din compound, din oricare compound din oras, ne trebuie masina. Nu exista transport public, iar trotuarele sunt rare.
- sunt palmieri peste tot, dar nu tin umbra, mi-ar fi placut un tei.

Un comentariu:

  1. super interesant ce zici tu acolo.
    Tei ai avut destui in Ro, acum pt. catva timp doar palmierii ii vei vedea.
    pupicei.

    RăspundețiȘtergere