Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

marți, 1 iunie 2010

Autodiversificare la caldura

N-am mai apucat sa scriu meniul, dar de cand am venit in Doha n-am schimbat mare lucru.

Dimineata ii ofer cereale cu fructe. Noutatea sunt cerealele Holle (mei, spelta, in curand ovaz), alternate cu Milupa 7 cereale bio. Fructele sunt cam aceleasi, puse in diverse combinatii (cirese, caise, nectarine, banane, capsune, prune, pepene galben, mango, papaya, avocado).

La pranz ceva mancare din legume cu leguminoase. Seara fructe.

Schimbarea vine de la Filip. Vrea mai putine solide si mai multe lichide. Am inceput sa-i dau suc zilnic, de obicei dupa masa de pranz, ca sa nu-i scada pofta de mancare a felului principal. Bea cu pofta orice fel de suc (natural fireste). A inceput sa-i placa si sucul de mere si nu se mai irita de la el.

Cred ca a venit momentul sa-i introduc supa. Voi incerca maine cu o supa groasa de linte (telina, pastarnac, ceapa, morcov, rosii si linte maro si portocalie, fierte toate si pasate, stropite cu lamaie si ulei cand se racesc). Nu stiu cum sa i-o dau, cu lingura sau cu canita (ca tot n-am de nici unele pentru copii)? Poate incerc sa-i dau sa bea dintr-un castron mic, pana luam canita de bebe.

Azi a papat paste cu sos de spanac si rosii si a baut un biberon plin cu suc de portocale si morcovi.
Ieri a mancat brocoli si sos de naut si linte, cu usturoi si altele si a baut suc de mar cu morcovi, iar seara a gustat din lipia si falafelul nostru.

Update 2 iunie: Mic dejun ioc, supa cu painica de casa si lipie cu spanac - f putin, max 7 inghitituri din tot, dar aproape 120 ml de suc de telina, morcov si mar nediluat. Trebuie sa facem schimbari in meniu, mai ales la micul dejun. Incercam sa trecem pe placinte cu spanac, mazare sau ciuperci cat de curand.

3 iunie: La micul dejun a papat placinta cu spanac (de la turcul din colt) si salata de vinete cu ulei si ceapa (facuta de tati), apoi vreo 80 ml de suc de pepene galben, papaya, prune, caise si capsune, apoi cateva cirese ca gustare. La pranz a papat legume organice Heintz la borcanel, iar seara din nou ca la micul dejun.
4 iunie (weekend): a mancat bine ca doar era cu tati: cereale spelta cu magiun si banana, pepene galben si rosu si un pic de painica.

5 comentarii:

  1. Nu e mancacios, din contra, a intrat iar intr-o perioada fara apetit. Cred ca l-am uitat in Romania :)

    RăspundețiȘtergere
  2. of...sper sa-i revina pofta de mancare, dar la asa caldura...te cred si eu. mai multe lichide, papa mai putina.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna,

    imi poti da o adresa de mail unde sa-ti scriu, te rog?
    te citesc demult si zilele trecute mi-a "cazut" fata cind am gasit titlul "prima zi in doha" fiindca si eu ma aflam acolo...
    n/am avut timp insa sa-ti scriu, fiindca eram pe picior de plecare inapoi in romania (eu si fetita mea de un an si 4 luni). acum sintem din nou acasa, dar m-as bucura sa ne scriem, sa-ti mai impartasesc din ce am descoperit eu acolo (am stat 2 luni si ne intoarcem in septembrie) si sa-mi impartasesti tu din ce vei descoperi.

    cu bine,
    corina

    RăspundețiȘtergere
  4. Corina, ma bucur de cunostinta! Nici nu stiam ca ne priveste cineva din Doha. Chiar mi-ar placea sa mai vorbim. Adresa mea e carmen.paraschiveanu la gmail
    Vacanta frumoasa in Romania!

    Ioana, multumim de ganduri bune! Azi mancat ceva mai bine. Ce-i drept, papa cel mai bine cand e cu tati.

    RăspundețiȘtergere