Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

luni, 5 iulie 2010

Gem si dulceata fara zahar pentru copii

Anul trecut am incercat gemurile cu zahar putin, adica max 10 linguri la un kg de fructe si au iesit delicioase.
Anul asta incerc gemuri fara zahar sau cu zahar si mai putin, maxim 10 pliculete de brun la aprox. 1 kg de fructe.
Am luat fructele cele mai dulci din supermarket, le-am scos samburii si le-am amestecat cu indulcitori naturali: stafide, curmale (tocate sau intregi), suc de ananas. E prima oara cand fac, sper sa tina.
Proportia ideala pare a fi de 70% fructe proaspete, max 30% fructe de indulcit. Unde am pus mai multe curmale a iesit prea dulce.
Am facut din caise dulci, cam un pumn de fructe uscate la un kg de caise.
La capsune acrisoare cam tot o mana de dulce ajunge.
Azi fac din cirese dulci libaneze si din piersici dulci iordaniene.
Timp de fierbere: cam 15 min (aici mai am de vazut daca fara zahar se fierb la fel de putin).
Le pun in borcane sterilizate anterior in cuptor si le las tot in cuptor pana se racesc de tot.
Le pastrez pe toate la frigider ca sa fiu sigura ca nu se strica.

Am incercat si varianta cu zahar putin, pentru noi. Cele facute anul trecut au tinut, asa ca fac altele vara asta. La un aprox. 1 kg de capsune, max 10 pliculete de zahar brun organic, vreo 7-8 curmale si vreo 10-20 stafide.

28 sept: Gemurile au iesit atat bune incat mai am un singur borcanel de caise. Asa ca urmeaza runda a doua, saptamana viitoare. Din fericire, mai sunt caise la carrefour.

4 comentarii:

  1. Doamne ajuta sa-ti tina, ar fi pacat de atata munca!
    Nu se intareste gemul prea mult daca il fierbi atat?
    eu asa am patit cu cel de capsuni anul trecut. acum maxim 15 minute il fierb si in 2 reprize.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Ioana!
    Chiar nu mai tineam minte cat am fiert-o anul trecut. De-aia m-am apucat sa notez ca sa nu mai caut reteta in fiecare an. Pe cele de anul trecut le-am facut dupa reteta ta si au iesit delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat au pliculetele de zahar brun?vreau sa ma apuc si nu stiu cat sa pun...

    RăspundețiȘtergere
  4. hey. minunata reteta. de cand cautam asa ceva

    ai idee daca tine fara frigider varianta asta cu curmale? cea cu 10 lg de zahar avea tot zahar brun? a tinut fara frigider?

    de asemenea, stiu ca cu zahar rafinat e indicat sa lasi caisele o zi in frigider in zahar taiate cubulete ca sa lase suc. si aici se face la fel? din reteta ta imi pare ca le pun direct pe foc :)

    mersi mult.
    cu drag,
    catalina

    RăspundețiȘtergere