Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

marți, 16 noiembrie 2010

As vrea sa opresc timpul in loc

... sa ma bucur de copilul asta zburdalnic, vesel, frumos, curat, dornic sa-mi stea in brate si sa petrecem fiecare zi impreuna, de dimineata pana seara, iar apoi sa doarma langa mine ca un ingeras. Nu am nici o graba sa-l culc singurel, sa-l invat independent, sa-l las in grija altora, sa ma intorc la munca mea, sa-l intarc. Savurez fiecare zi si ma gandesc cat de repede va veni vremea cand va merge la scoala, cat timp pierdut sa invete rascoale si conjugari. I-as putea face eu un rezumat pentru fiecare an plictisitor de stat inchis intre pereti si am alerga la fel prin parcuri, in iarba, in leagane, in padure, pe plaja, sa descoperim natura frumoasa din jur, sa-mi arate ce-l mira si ce-i place. Si ma gandesc cu infrigurare ca intr-o zi, nu foarte departe, vine studentia, undeva departe de casa si apoi mutarea, poate plecarea in alta tara, asa cum am facut si noi, asa cum e mersul natural al lucrurilor. Si ma duc langa puiul meu, asa cum orice animal sta langa puiul lui si ii prind manuta cand mi-o intinde si-l iau in brate cand imi cere si mancam amandoi si dormim toti trei. Va avea o viata intreaga sa fie independent, acum e puiul meu.

Iar studiile arata ca exact copiii care ii au pe parinti aproape devin adulti increzatori si curajosi.

6 comentarii:

  1. din pacate pt. noi...cresc prea repede....mi-e si goraza sa ma gandesc la viitor.
    frumos scris....

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumos spus.felicitari pentru blog il citesc cu drag, asemeni unor scrisori ale unei bune prietene, mamica la randul ei.
    un an nou plin de bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  3. T e felicit si eu pentru blog! Cand citesc articolele tale imi doresc si mai mult sa vina un bebe si la noi.

    Am o intrebare, care sper sa nu fie prea indrazneata: Te-ai gandit la alternative la scolarizare, cum ar fi homeschooling si unschooling? Ati putea evita anii de izolare fortata intre 4 pereti si ati putea fi liberi sa explorati si sa va jucati.
    Te intreb si pentru ca ai blogul meu in blogroll si sunt curioasa sa aflu ce crezi despre ce scriu eu pe-acolo.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, Andreea!
    Da, te citesc de fiecare data cand am putin timp, imi place mult ceea ce scrii acolo.
    Ne gandim la homeschooling, e devreme inca pentru o decizie. Filip e foarte activ si sociabil, ne-ar trebui o varianta de unschooling cu socializare in acelasi timp.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca va ganditi la homeschooling si unschooling, chiar daca mai aveti ceva timp pana sa fie cazul.
    Vreau doar sa precizez ca treaba cu socializarea este o obiectie des pomenita, dar deloc justificata.
    Iata un articol care se ocupa de aceasta chestiune in detaliu: http://educatielibera.blogspot.com/2007/11/socializarea78.html

    Dar pana la homeschooling, bucurati-va de frumusetea de primavara de afara!

    RăspundețiȘtergere