Din solutiile Dr Karp, cand copilul e suparat, plange, tipa, etc
Regula fast-food, este sa-i repeti copilului ceea ce-ti spune pentru a-l asigura ca stii de ce e suparat, intocmai ca la fast-food "ati comandat 3 porti de cartorfi, 2 sucuri, 1 salata".
M-a distrat exemplul lui Dr Karp, cum ar fi sa mergem la fast-food si sa fim intrebati "too lazy to cook tonight?"
Deci, tratam copilul cu respect, il asiguram ca-i intelegem supararea si abia apoi ii comunicam si noi ce avem de zis. Cam la fel cum facem si cu adultii.
Distragerea atentiei in momentul supararii nu este o solutie buna. E ca si cum o prietena imi spune ca a fost data afara si eu ii arat o pereche de pantofi.
Asta imi place si sunt total de acord cu ea. Rareori functioneaza distragerea atentiei, doar atunci cand copilul nu apuca sa fie foarte suparat. Daca a intrat in starea de frustrare este foarte greu sa arate interes pentru altceva. Interesante solutii, sa ne mai spui de ele.
RăspundețiȘtergere...da, recunosc ca nu stiam ca asta este o regula, dar intodeauna am crezut ca e firesc ca mai intai sa-l privesti cu atentie, sa-i asculti supararea, sa simta ca ii intelegi sentimentele, sa empatizezi cu el, si abia apoi sa incerci sa discuti pe subiectul/intamplarea etc care l-a suparat. nu vad altfel cum. Dar cat de bine este sa citesti asta! Cred ca astfel multi parinti vor constientiza importanta gesturilor si vorbelor lor. Maria
RăspundețiȘtergere