Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

marți, 15 februarie 2011

Auzind din intamplare

O alta solutie a lui Dr Karp este sa vorbim despre copil ca si cum el nu ne-ar auzi, uneori chiar soptit.
"Vrabiuto, tu stii ca Pi a mancat toate boabele de mazare?" (apoi inchizi fereastra ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic)
"Imi place cum Pi deschide gurita mare si ne arata dintisorii si maselutele." (soptit, cu mana la gura, dar vizibil pentru pici). Apoi, ii cerem sa deschida gurita.

Ideea e ca un mesaj auzit din intamplare este mai credibil decat unul spus direct.

Mai tarziu, putem repeta mesajul, "Pi da jucariile la toti copii, este un copil foarte bun ".
Astfel, mesajul devine si mai credibil, va avea impresia ca l-a auzit tot mai des in ultimul timp.

4 comentarii:

  1. mai spune-ne dintr-ale Dr Karp - ca zice bine domnu' :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru Matei functioneaza sa vorbesc cu cineva, imaginar desigur, la telefon. Asa ca ii povestesc bunicii sau prietenelor mele ce lucruri minunate a facut Matei, fara se le deranjez cumva pe acestea dinprogramul lor obisnuit, caci inafara bunicii, care are alte tabieturi, majoritatea prietenelor au si ele copii de varsta lui Matei. Lucruri pe care doresc sa le incurajez, cum ar fi strangerea jucariilor, imbracatul singurel, mersul la olita noastra fericita s.a. Dar, iata ca si ideea acesta este una binevenita! Multumim si asteptam si alte solutii ale Dr. Karp! Maria

    RăspundețiȘtergere
  3. Aha, sa inteleg ca-ti place cartea!! :) Ma bucur ca faci mici rezumate din ea pe blogul tau. Pentru mine a fost foarte important sa pricep ce se intimpla in mintea lor si sa am la indemina citeva solutii. Marea majoritate din ele functioneaza cu Bryce. Si pina acum n-am avut nici un episod exacerbat de "tantrum". Sper sa nu inceapa mai tirziu. Da' intotdeauna am avut convingerea ca, lucrind cu ei de mici, pui bazele adultului manierat de mai tirziu. Spor la citit si dr. Karp rocks!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, imi place, multumesc pentru recomandare! Cred e bine pentru ei sa ii tratam frumos de mici. Cred ca mai mult am nevoie eu sa ma autoeduc, sa invat sa-l tratez manierat pentru ca si el sa se poarte la fel de frumos. Pupam prieteni de departe!

    RăspundețiȘtergere