Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

duminică, 24 octombrie 2010

Calire la caldura

Daca anul trecut ma confruntam cu gripofobia romaneasca si ma avantam cu copilul fara caciulita pe aleile parcului, anul asta ma mir si eu de lipsa de grija in privinta racelii a altor nationalitati.

Prietena lui Filip filipino-franceza isi bea lapticul si apa scoase de la frigider! Ma trezesc uitandu-ma lung la sticla de apa aburinda ca in reclamele la bere. E ok, spune mama ei, isi reface echilibrul ionic (daca am inteles eu bine).

De fapt, asta a fost prima mea mirare cand am ajuns in Doha, copiii beau cold drinks. Si nu racesc!

Prietenei suedeze de 2 anisori ii place sa stea in casa in dezbracata. O gasim in fundulet pe gresie, cu aerul conditionat sufland 23 de grade spre ea. Eu o rog pe mama ei sa opreasca aerul pentru ca mi-e frig, desi sunt echipata si port papuci.

Copii mici si mamici umbla desculti pe gresia rece cu aerul conditionat cat mai spre rece. Pana si suedeza se mira de cat de mult racesc oamenii casele pe aici! Nu exista notiunea "bate aerul in cap" si nici "papuci de casa".

La mall vad bebelusi mici, unii poate doar de o luna, luati de parinti la cumparaturi. Dar, ca sa ajunga in mall, ies din casa (20 gr) afara (30-60 gr), urca in masina (22 gr), apoi in parcarea mallului (40-60 gr), apoi in mall (20 gr). Nimeni nu pare sa se ingrijoreze de diferentele de temperatura si nici de multimea de oameni care, vorba aia, "ar putea avea virusi".

Iar daca pana la urma se trezesc cu niste muci sau febra, viata continua la fel, cu bauturi reci, aer conditionat, fara medicamente. Daca as intreba de instrumente de scos mucii cu forta ca "batista bebelusului" chiar ca as fi luata de nebuna.

5 comentarii:

  1. Orice aş face, eu rămân o friguroasă. Cred că mi-ar prinde bine o vară la Doha.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu mai cred demult in raceli facute ca nu are copilul papuci de casa sau ca sta descult pe gresie. Insa, imi aduc aminte amuzata cit de uimita era mama mea si inca mai e ca eu il tin descult pe Bryce prin casa (si daca ii pun o pereche de sosonei, are el grija sa si-i scoate din picioare :) sau nu-i pun caciula pe cap cind bate un pic vintul sau ca nu raceste cind sta in curent. :)) Ori e copilul meu calit, ori raceala n-are treaba cu gresia. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna din nou:-)

    M-a mirat un pic ce ai zis de "instrumente de scos mucii fortat"...caci din cauza mucilor nescosi fortat, cea mica a facut otita la doar 9 luni...de-atunci, nu s-a mai intamplat si, chiar daca are muci, daca ii scoatem seara cu aspiratorul, doarme si ea cum trebuie. Adica, eu zic ca e un rau necesar...dar astept si alte opinii:)

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu prea cred in cauzele neasteptate si consecintele nefaste date de pediatrii nostri. Ne-au prezis si noua cate in luna si in stele de fiecare data cand le-am refuzat supra medicatia si in final am fost fericiti cu deciziile luate. In plus, sunt atatea tari in lume in care nu exista instrumente de smuls muci sau chiar sunt interzise si copiii cresc fara probleme. Chiar si in Romania au crescut atatea generatii pana sa apara aparatul in cauza.

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu ii tin la fel...doar in sosete...papucii de casa nu-i prea tin in picioare, fara vesta in spate, iar noaptea sunt complet dezveliti...si nu au racit, iar in casa 20 grade.
    Parerea mea este: cum ii inveti, asa vor fi.

    BB are si ea rolul ei, doar ca daca e folosita in exces, chiar inmultesc secretiile nazale. si Edi mi-a facuit otite cu carul in primul an de viata...am folosit-o la greu.... .

    RăspundețiȘtergere