Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

marți, 15 decembrie 2009

Cum ne imbracam in casa?

Vara e simplu: body cu maneci scurte sau body-maiou, uneori doar maiou, ca sa facem bai de aer.

Toamna in general tot body, uneori cu maneci lungi daca temperatura e sub 20 de grade.
Foarte utile sunt salopetelele de bbc cu bretele, care lasa talpitele goale, pentru ca in casa nu sunt necesare sosetelele. E normal ca manutele si talpitele sa fie ceva mai reci, zice Dr Spock.

La 16-19 grade merge o salopetica subtire de bb, cu maneci si care acopera talpitele, iar daca doarme invelit cu o paturica foarte subtire. (Mie majoritatea mi se par prea calduroase, iar Filip se foieste cand ii este cald).
In sac de dormit il punem foarte rar, pentru ca mi se par prea calduroase.

Temperatura optima pentru un bebelus este de 18-20 grade. O discutie interesanta pe subiect am descoperit aici

Eu tot incerc sa racesc casa ca sa ajungem la temperatura optima. Ziua opresc caloriferele (desi nu facem vreo economie, platim tot atat) si las toate geamurile deschise cat stam afara. Cand venim sunt 15-16 grade in casa. Pana la baita si culcare se fac 18-19, iar noaptea mai creste temperatura pana la 20-21 de grade. Noaptea mai las geamul deschis la bucatarie, pastrez o sursa de aer curat cat mai mult. Aseara Filip a adormit in body cu maneca scurta a 18 grade si a dormit foarte bine, nici macar nu s-a trezit pentru baita.

De ce atata atentie gradelor?
Pentru ca vreau ca Filip sa fie rezistent, sa nu raceasca la prima adiere de vant toamna sau la orice schimbare brusca de temperatura
Pentru ca vreau ca iarna viitoare sa ne jucam in zapada fara teama (eu am urat tot timpul iernile pentru ca imi era frig si nu m-am bucurat niciodata de zapada)
Pentru ca supra-incalzirea nu e buna
Pentru ca organismul are minunata capacitate de a se adapta la orice vreme, daca este lasat
Pentru ca imunitatea creste prin expunere la aer curat si prin consumul de fructe (Fructe mananc eu si ajung si la el prin laptic)
Pentru ca exista oameni ca noi care fac plaja si se imbraca de vara la 18-20 de grade (vezi multe tari vestice sau nordice). La noi, in octombrie, la 27 de grade, oamenii umblau cu geci, iar copiii erau imbracati ca de iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu