Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

luni, 30 mai 2011

Parenting fara Violenta

Doctorul Arun Gandhi, nepotul lui Mahatma Gandhi şi fondatorul Institutului M.K.Ghandi pentru Viaţă Fără Violenţă, la cursul său din 9 Iunie la Universitatea din Porto Rico, a spus următoarea istorioară, ca exemplu de viaţă fără violenţă din partea părinţilor lui:

“Aveam 16 ani şi locuiam cu părinţii mei în Institutul pe care bunicul meu l-a fondat în afară, la 18 mile de Durban, Sudafrica, în mijlocul plantaţiilor de zahăr. Într-o zi tatăl meu mi-a cerut să-l duc la oraş pentru a asista la o conferinţă care dura o zi întreagă şi eu am profitat de această oportunitate. Cum mergeam la oraş, mama mi-a dat o listă cu cumpărături de la supermarket şi cum aveam o zi întreagă la dispoziţie, tata mi-a cerut să caut nişte lucruri necesare şi să duc maşina la atelier. Când m-am despărţit de tata el mi-a spus . După ce am terminat foarte repede toate sarcinile pe care le aveam, m-am dus la cinematograful cel mai apropiat. M-a absorbit atâta filmul, un film lung cu John Wayne, încât am uitat de timp. Era 5,30 când mi-am amintit. Am fugit la atelier, am luat maşina şi m-am grăbit către locul unde mă aştepta tatăl meu. Era aproape 6 după masă. El m-a întrebat neliniştit:

- De ce ai ajuns târziu ?

M-am simţit prost din cauza asta şi nu puteam să-i spun că fusesem la cinema să văd un film cu John Wayne; atunci i-am spus că maşina nu fusese gata şi a trebuit să aştept…asta i-am spus fără să ştiu că tata întrebase deja la atelier. Când şi-a dat seama că l-am minţit, mi-a spus:

-Ceva nu merge bine în felul în care te-am crescut, poate că nu ţi-am dat destulă încredere să-mi spui adevărul. O să reflectez la ceea ce am făcut rău cu tine. O să merg pe jos cele 18 mile până acasă şi mă voi gândi la asta.

Aşa că, îmbrăcat cu costumul şi pantofii lui eleganţi, începu să meargă până acasă pe jos, pe un drum neasfaltat şi întunecat. Nu puteam să-l las singur… Aşa că am condus 5 ore şi jumătate în spatele lui…văzându-l pe tatăl meu suferind agonia unei minciuni stupide pe care i-o spusesem. De atunci m-am decis să nu mai mint niciodată. De multe ori mi-am amintit acest episod şi m-am gândit… Dacă m-ar fi pedepsit aşa cum îi pedepsim noi pe copiii noştri, aş fi învăţat lecţia? Nu cred. Aş fi suferit pedeapsa şi aş fi continuat să fac acelaşi lucru. Dar atitudinea asta de nonviolenţă a fost aşa de puternică încât o am întipărită în memorie ca şi cum ar fi fost ieri. Asta este puterea vieţii fără violenţă!” .

3 comentarii:

  1. Ce poveste nemaipomenita!! Si asa mi-as dori si eu sa fiu un astfel de parinte, dar din pacate, practica lasa la mine tare mult de dorit.....

    RăspundețiȘtergere
  2. Emotionanta poveste, daca am putea si noi sa fim asa tot timpul...
    Te citesc de multa vreme, avem copiluti de aproape aceeasi varsta, mi-ai fost exemplu pentru autodiversificare!
    Esti o mamica minunata1

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am primit asta pe mail. Am plans dupa ce am citit-o.
    Cu adevarat Mahatma Gandhi a trait o viata exemplara si a dat mai departe urmasilor sai o educatie deosebita. Atunci cand traiesti valorile care le predici, ai alta atitudine cand intampini raspunsuri negative. Tatal lui Aarun stia valoarea educatiei si ce a sadit el in copilul lui de aceea s-a comportat asa, si nu cum facem noi azi.
    Cartea "Mahatma Gandhi: His Life And Ideas" este excelenta. daca dai de ea, citest-o

    RăspundețiȘtergere