Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

luni, 18 aprilie 2011

Semana Santa

Azi in Spania a inceput Semana Santa, Saptamana Mare cum ii spunem noi. Oamenii ies in strada si se roaga, se caiesc pentru patimile lui Iisus, participa la procesiuni religioase in care plimba figurine ale Mantuitorului si ale calailor iudei (cam asta am inteles eu din ce am vazut).

Saptamana Sfanta incepe si la catolici dupa Dumninica Floriilor, care se mai numeste Palm Sunday. Noi am primit de la biserica romaneasca crengute de maslin sfintite, iar la intoarcerea spre casa am vazut ramuri identice la spanioli.

Saptamana sfanta este una de vacanta, multi spanioli au liber in perioada asta. In joia mare, Jueves Santo si vinerea mare, Viernes de Dolores deja toata lumea e libera, majoritatea magazinelor sunt inchise si toate bisericile au slujbe speciale.

La biserica romaneasca avem denii joi si vineri, iar sambata noaptea este slujba de Inviere.

Ce am mai remarcat si mi-a placut este pregatirea linistita pentru Paste, magazinele nu par mai aglomerate decat de obicei, desi vor fi inchise mai multe zile, oamenii nu par sa alerge grabiti prin oras, nici n-am vazut gospodinele lustruind geamuri sau scuturand carpete.

2 comentarii:

  1. V-ati mutat in Spania? Frumos de tot! Asadar gata cu Quatar...?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, de vreo 6 sapt suntem in Spania si e intradevar foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere