Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

marți, 1 septembrie 2009

Intrebarile mamicii

Ma trezesc peste noapte (la propriu) mamica si intrebari noi incep sa apara:


1. Facem vaccinul din spital?

Lui Filip i l-au facut, fratiorilor/ surioarelor lui nu i vom mai face.

2. Unde doarme copilul?

Cu noi sau intr-un cosulet tip landou plasat in patul nostru ca sa-l avem aproape. Noi am folosit a doua varianta pana am aflat despre beneficiile attachement parenting si pana ne-a comunicat si Filip preferinta lui.


3. Cand si cum spalam bebelusul?

Din prima seara acasa, cu grija sa nu-i intre apa in urechi.


4. Ce facem cu buricutul?

Nimic. Doar il dam cu spirt dupa baita.

(Multi pediatri romani recomanda antibiotic, de parca nu s-au nascut oamenii cu buricul taiat si inanitea aparitiei antibioticului. In fine, cum spuneam, daca s-ar muta in Canada, medicii romani ar trebui sa refaca medicina. No wonder why.)

5. Are bebelusul nevoie de carut, patut?

Nu, puiul de om are nevoie de parintii lui. Carutul si patutul sunt pentru parinti, ca sa-i scuteasca pe ei de un efort.

6. Cum il plimbam?

In brate, in wrap sau sling si in carut, daca ii place si lui si mai ales daca doarme la plimbare.


7. Cum alegem carutul?

Daca locuim in Romania, la bloc, trebuie sa fie un carut foarte usor de manevrat (peste obstacole ca trepte, borduri, gropi, noroaie, zapada), greutate mica (mamica il va ridica deseori), dimensiuni mici (sa incapa in lift), cos pt bagaj pt ca vom ajunge si prin piata.

Apoi: spatar in 3 pozitii, inclusiv pt 0 luni, maner reversibil, centuri siguranta (pt dupa 6 luni).


7.Cum alegem pompa de san?

Circula o gramada de povesti despre pompele astea. Eu am folosit initial una Canpol Babies care a fost foarte buna. Pe la 5 luni mi-am luat una manuala Primii pasi, care costa doar 57 de lei si este excelenta.


8. Cand scoatem bebelusul afara?

Daca e nascut vara, cat mai repede. Noi am iesit dupa o saptamana si de atunci ne-am plimbat zilnic ore intregi. Cred ca am fi putut iesi si mai devreme, dar deh, primul copil.


9. E bine sa deschidem geamul daca avem un bebe de 2-3 zile?

Da, mai ales daca e cald afara. Noi am sunat un prieten sa-i punem intrebarea asta. Aerul curat creste imunitatea!

10. Ii dam apa, ceai, suculet, completare cu lapte praf, vitamine?

Nu, nu, nu! Doar lapte matern si vitamina D (desi daca e vara si sta la soare cu orele nu prea e nevoie) pana la 6 luni. E o vorba din popor care spune ca "vitamina D se da in lunile cu r".
Din nou pediatrii romani au cele mai nastrusnici idei, completate de sfaturile binevoitoare ala familiei.

11. La cat timp trebuie alaptat bebelusul?

Of, ce m-a mai stresat inutil intrebarea asta, desi raspunsul era clar dat de Filip: la cerere. Adica, la o ora, la jumatate de ora, uneori la 10 minute de la ultimul supt, alteori la 3 ore. El simte si stie cel mai bine cand ii este foame si cand se satura. In principiu, scrie la carte, ca laptele de mama se digera in 20 de minute.

De vazut: attachment parenting, www.laptematern.ro si La Leche League

12. Calmante pentru colici?

Infacol. Cunoscut ca the best. Deocamdata se gaseste doar in Anglia. Noua ni l-a luat matusica dinainte de a se naste Filip si, din fericire, nu am avut nevoie de el.

Remediu natural: apa de marar (facuta in casa)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu